FANDOM

"Jego uwaga była przykuta na scenie przed nim. Coś wyrosło z ziemi pod wieżą, a sama wieża była przesuwana tak jakby, aby zrobić miejsce dla niego. Pierwszą rzeczą, jaką zobaczył to była stopiona lawa, a następnie coś, co wyglądało ,jak cała góra pchała ją aż spod ziemi. To był imponujący widok - rzeczywisty wulkan, narodził w ciągu kilku chwil."
— Narrator, Kres Podróży
Wielki Wulkan
Mata Nui and Tarduk Find Power Source
Miejsce
Status Istnieje
Położenie Dolina Labiryntu

Wielki Wulkan jest tzw. "elektrownią" (źródło mocy) w centrum Doliny Labiryntu który został utworzony przez Wielkie Istoty.

Historia

Wielkie Istoty stworzyli Wielki Wulkan, kiedy budowali swoją fortecę w Dolinie Labiryntu. Wielki Wulkan był objęty wysoką wieżą, która może topnieć ujawniając wulkan pod spodem. Ekran zawierający informacje o Prototypie Robota, misję Mata Nui, i Wojny o Rdzeń był tam umieszczony. Służył też jako dom źródła mocy dla trzeciego robota, który nigdy nie został zbudowany, jak również dla oryginalnego robota, który eksplodował.

Sto tysięcy lat póżniej, Agori zwany Tarduk wszedł do zewnętrznej wieży Wielkiego Wulkanu i został owinięty w łańcuchy powyżej lawy. Kiedy Mata Nui i Click próbowali dostać się do Wulkanu, byli zapytani przez głos. Mata Nui odpowiedział Trzema Prawami i wszedł. Uwolnił Tarduka, a następnie uciekli, gdy wieża topiła się, ujawniając aktywny 'wulkan'. Mata Nui zauważył to i przeciął pobliską skałę, znajdując wewnątrz właz. Znalazł ekran opisujący szczegółowo jego misję, a on pamiętał. Tarduk wszedł, a kiedy Mata Nui powiedział mu o swoim przeznaczeniu, myślał, że źródło zasilania trzeciego robota może być w Wulkanie.

Później znaleźli źródło energii dla prototypu robota, i opuścili Wielki Wulkan.

Pojawienia