FANDOM

Wioski Monterów
LoMN Assembler's Village
Miejsce
Położenie Metru Nui (Po-Metru)
Status Zdemontowane
Wioski Monterów były osadami, w których mieszkali Po-Matoranie z Po-Metru pracujący na Placach Budowy i Polach Rzeźb.

Historia

LoMN Assembler Village Aerial

Toa Metru przemierzają wioskę

Wioski Monterów składały się wielu niedużych chatek i stanowisk pracy, w którym rzemieślnicy z Po-Metru pracowali nad tworzeniem różnych narzędzi i innych obiektów. Części dostarczano Szybami, Łodziami, Sterowcami lub wózkami ciągniętymi przez Ussale. Następnie ich obróbką zajmowali się uzdolnieni matorańscy monterzy.

Ze względu na odizolowanie wiosek od reszty Metru, często padały one ofiarami ataków dzikich Rahi, takich jak Szczury Skalne, Kinloka, Raptory Skalne i wiele innych. W rezultacie, Po-Matoranie musieli ćwiczyć samoobronę przy użyciu Miotaczy Dysków Kanoka.

LoMN Krekka vs Nokama Metru

Toa Metru Nokama staje do walki z Krekką w wiosce

Jakiś czas potem, Toa Metru Vakama, Nokama i Matau przybyli na Plac Budowy w Transporterze Vahki, szukając swych pojmanych braci i Toa Lhikana. Wędrując przez całkowicie opuszczoną wioskę, zostali nagle zaatakowani przez Mrocznych Łowców Nidhikiego i Krekkę. Wywiązała się walka, którą przerwało pojawienie się stada Kikanalo. Dzięki użyciu mocy maski Nokamy, Toa udało się zawrzeć sojusz z Kikanalo i razem z nimi bohaterowie opuścili osadę. Nidhiki i Krekka również stąd odeszli, by udać się do Koloseum i zdać raport Makucie Teridaxowi. Niedługo później, wszystkich Po-Matoran także wezwano do Koloseum.

Wielki Kataklizm poważnie uszkodził Wioski Monterów, lecz 1000 lat później Włócznia Artakhi naprawiła wszelkie szkody wyrządzone przez katastrofę.

Kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha w trakcie bitwy o Bara Magna, Wioski Monterów, jak zresztą i całe Metru Nui, uległy sporym zniszczeniom. Po emigracji Matoran na Spherus Magna, zostały zdemontowane.

Pojawienia

Assembler's Village Aerial View

Wioski Monterów na mapie Po-Metru

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Filmy