FANDOM

"Zanim Takanuva zdążył powiedzieć, że nie jest w stanie latać, Krika powiał drobny proszek w jego twarz. Toa Światła nie mógł sobie pomóc, ale mógł oddychać. Ze śmiechem, Krika wyjaśnił, że właśnie był narażony na Wirusa Makuty, który, przynajmniej czasowo, dał mu siłę lotu. Jeśli były jakieś inne efekty, Krika zdecydował się nie powiedzieć."
— Narrator, Mroczne Odbicie
Wirus
Noimage
Energia
Znane stany Energia, pył
Podstawowa lokalizacja N/A
Funkcje Różne, tworzenie Rahi

Wirusy są bazowanymi na energii organizmami, które Makuta wykreowali w laboratoriach z woli tworzenia Rahi, przez wsadzanie różnych typów wirusów do Ciekłego Protodermis. Mogą być również użyte do innych celów, jak zademonstrował Teridax przez użycie jednego z nich do wprowadzenia Mata Nui w stan snu.

Makuta mogą również korzystać z mutacji wirusów już istniejących stworzeń. Przykładem jest, gdy alternatywny Makuta Krika wystawił Takanuvę na wirusa w alternatywnym wszechświecie; ten wirus dał Takanuvie zdolność do latania w ograniczonym czasie. Został opisany jako drobny proszek służy do inhalacji w życie.

Wirusy składają się z energii, która jest podobna do Antidermis.

Znane Wirusy

  • Wirus Makuty Teridaxa, użyty do wprowadzenia Mata Nui w sen.
  • Zbrojo-żerny Wirus, uwolniony na Makutę Kojola przez Zakon Mata Nui, niszcząc jego zbroję. Później był użyty przez Tobduka przeciwko Tridaxowi.
  • Trzy wirusy, które Kojol zabrał na Xia aby je włączyć do broni. Zostały zamknięte w pudełku, które zostało niedawno odkryte przez The Shadowed One. Jeden z nich, był prototypem wirusa Teridaxa, użytego do uśpienia Mata Nui.
  • Wirusy Makuta Spiriaha użyte, kiedy zmieniał Skakdi.
  • Wirus alternatywnego Makuta Kriki z Alternatywnego Wszechświata Imperium Toa, dający Takanuvie czasowo umiejętność latania.

Pojawienie