FANDOM

"Zanim Takanuva zdążył powiedzieć, że nie jest w stanie latać, Krika powiał drobny proszek w jego twarz. Toa Światła nie mógł sobie pomóc, ale mógł oddychać. Z śmiechem, Krika wyjaśnił, że właśnie był narażony na Wirusa Makuty, który, przynajmniej czasowo, dał mu siłę lotu. Jeśli były jakieś inne efekty, Krika zdecydował się nie powiedzieć."
— Narrator, Mroczne Odbicie
Wirus
Noimage
Energia
Znane stany Energia, pył
Podstawowa lokalizacja N/A
Funkcje Różne, tworzenie Rahi

Wirusy są bazowanymi na energii organizmami, które Makuta wykreowali w laboratoriach z woli tworzenia Rahi, przez wsadzanie różnych typów wirusów do Ciekłego Protodermis. Mogą być również użyte do innych celów, jak zademonstrował Teridax przez użycie jednego z nich do wprowadzenia Mata Nui w stan snu.

Makuta mogą również korzystać z mutacji wirusów już istniejących stworzeń. Przykładem jest, gdy alternatywny Makuta Krika wystawił Takanuvę na wirusa w alternatywnym wszechświecie; ten wirus dał Takanuvie zdolność do latania w ograniczonym czasie. Został opisany jako drobny proszek służy do inhalacji w życie.

Wirusy składają się z energii, która jest podobna do Antidermis.

Znane Wirusy

  • Wirus Makuty Teridaxa, użyty do wprowadzenia Mata Nui w sen.
  • Zbrojo-żerny Wirus, uwolniony na Makutę Kojola przez Zakon Mata Nui, niszcząc jego zbroję. Później był użyty przez Tobduka przeciwko Tridaxowi.
  • Trzy wirusy, które Kojol zabrał na Xia aby je włączyć do broni. Zostały zamknięte w pudełku, które zostało niedawno odkryte przez The Shadowed One. Jeden z nich, był prototypem wirusa Teridaxa, użytego do uśpienia Mata Nui.
  • Wirusy Makuta Spiriaha użyte, kiedy zmieniał Skakdi.
  • Wirus alternatywnego Makuta Kriki z Alternatywnego Wszechświata Imperium Toa, dający Takanuvie czasowo umiejętność latania.

Pojawienie