Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Zapraszamy do...
LetterWLetterYLetterDLetterALetterRLetterZLetterELetterNLetterILetterA
(Wydarzenia)

Historia Bionicle jest pełna zaskakujących i porywających Wydarzeń, pokrótce streszczonych poniżej.

Spherus Magna[]

Lista ważnych wydarzeń z planety Spherus Magna.

Plaga Śnienia[]

Większość Plemię Żelaza została zaatakowana przez tajemniczą epidemię, chorzy stracili zdolność do przeżywania marzeń sennych, w rezultacie oszaleli i umarli. Ocaleli stali się wyrzutkami, pozostali mieszkańcy planety odtrącili ich, w obawie o rozprzestrzenienie się choroby.

Wojna o Rdzeń[]

EnergizedPD

Zenergizowana Protodermis, przyczyna wybuchu Wojny o Rdzeń

Z rdzenia planety zaczęła się wydobywać Zenergizowana Protodermis, substancja obdarzona ogromną mocą. Władcy Żywiołów, przywódcy plemion Spherus Magna, rozpoczęli bratobójczą wojnę o kontrolę nad Protodermis.

Badania nad Zenergizowaną Protodermis[]

Wielkie Istoty pozyskały próbkę tajemniczej substancji i odkryły, że zagraża ona geologicznym strukturom planety. Kataklizm był nieunikniony, więc Istoty szybko rozpoczęły budowę gigantycznego robota, który miał w przyszłości odtworzyć Spherus Magna.

Rozpad[]

Zmiany wywołane w strukturze Spherus Magna przez Protodermis były nieodwracalne. Planeta rozpadła się na trzy fragmenty, które uformowały osobne ciała niebieskie, pustynna Bara Magna, pokryta gęstą dżunglą Bota Magna i będąca jednym wielkim oceanem Aqua Magna.

Wszechświat Matoran[]

Burze Energii[]

Comic Energy Storm Beginning

Burza Energii pojawia się w Karda Nui

Od początku istnienia wszechświata, w Karda Nui szalały potężne energetyczne burze, za każdym razem gdy Wielki Duch działał.

Przebudzenie[]

Wielka Istota Velika, ukrywająca się we Wszechświata Matoran, wywołała rozwój umysłowy wszystkich mieszkańców Robota Wielkiego Ducha, pozwalając na osiągnięcie prawdziwej świadomości.

Wojna Domowa Matoran[]

Drobny zatarg handlowy pomiędzy Ta-Metru a Po-Metru przerodził się w trwającą 400 lat wojnę w Metru Nui, dopiero ingerencja Makuta zakończyła konflikt.

Masakra w Archiwach[]

Makuta Teridax zamknął sporą część walczących w gigantycznym muzeum Onu-Metru, Archiwach, a następnie uwolnił przebywające tam Rahi-eksponaty. Większość uwięzionych zginęła, a przeżyli nie zamierzali ryzykować kolejnej interwencji i przerwali walkę.

Wielka Dezorganizacja[]

W wyniku wojny domowej, Matoranie przerwali swoją pracę, przez co Wielki Duch zaczął słabnąć. By zapobiec katastrofie, drużyna Toa Jovana wyruszyła odnaleźć Maskę Życia i zabrać ją do Karda Nui, by uleczyć Mata Nui.

Poślizg Czasu[]

W obawie przed zdradą związanych z Cieniem Makuta, Zakon Mata Nui, organizacja służąca Wielkiemu Duchowi, ukrył pewną liczbę Matoran Światła w różnych miejscach wszechświata, na wypadek ataku Makuta na Av-Matoran. Wszystkim istotom Wielki Duch wymazał następnie pamięć z tego okresu.

Wojna Toa i Mrocznych Łowców[]

Po kilku próbach przejęcia kontroli nad Miastem Legend, przywódca Mrocznych Łowców, The Shadowed One wysłał całą armię do Metru Nui. Chroniący miasto Toa Mangai wezwali na pomoc Toa z innych zakątków wszechświata; wybuchła wojna. Toa, dowodzeni przez Lhikana wreszcie wygrali i przepędzili Łowców.

Wielki Kataklizm[]

LoMN Great Cataclysm

Wielki Kataklizm w Metru Nui

Makuta Teridax porwał Turagę Dume i przyjmując jego tożsamość, przejął władzę w Mieście Legend. Uśpił także Wielkiego Ducha, wywołując Wielki Kataklizm, którego skutki dało się odczuć wszędzie we Wszechświecie. Metru Nui zostało mocno uszkodzone przez trzęsienie ziemi, Voyva Nui oderwała się od Południowego Kontynentu i wylądowała na powierzchni Aqua Magna, a Karda Nui zostało zalane mutagenną wodą. Makuta uśpił także Matoran z Miasta Legend, by zapomnieli o Mata Nui, al Toa Metru, nowi bohaterowie miasta, pokonali Teridaxa i uciekli z częścią Matoran na niezamieszkaną wyspę.

Wielki Ratunek[]

Mroczny Czas[]

Wielka Wojna[]

Epidemia w Po-Koro[]

Inwazja Bohrok[]

Komiks Bohroki

Oddział Tahnoków

Uderzenie Bohrok-Kal[]

Przebudowa[]

Naming Day

Dzień Imion na Mata Nui

Dzień Imion[]

Dzień Imion to święto Matoran podczas którego ich imiona są przedłużane za ich dobre uczynki.

Turniej Kolhii[]

Poszukiwania Siódmego Toa[]

Użycie Włóczni Artakhi[]

TeridaxStars

Teridax układa gwiazdy na kształt Kanohi Kraahkan.

Ponowne Przebudzenie Mata Nui (Zdobycie władzy przez Teridaxa)[]

Zobacz Też[]

Advertisement