FANDOM

"Niewinnie wyglądające wydmy często okazują się dzikimi bestiami ukrytymi w piasku tak, że nie sposób ich dostrzec."
— Narrator, Przewodnik Mata Nui po Bara Magna
Wydmy Zdrady
Map Dunes of Treason
Miejsce
Położenie Bara Magna
Status Przestały istnieć
Wydmy Zdrady to teren znajdujący się na północ od wioski Tajun w rejonie Bara Magna planety Spherus Magna.

Historia

Wydmy uformowały się po Rozpadzie, kiedy wilgoć powoli znikała z Bara Magna. Swą nazwę zawdzięczają polującym tu niegdyś Voroxom.

Comic Gelu vs. Skrall

Gelu walczy ze Skrallami na Wydmach Zdrady

Przez wydmy wiodły szlaki, którymi podróżowali handlarze i inni wędrowcy udający się do Vulcanusa, Tajun lub Tesary. Gelu był jednym z takich podróżników; kiedy eskortował jedną z karawan, atak przypuścili Skrallowie. W trakcie walki, Kanohi Ignika weszła w atmosferę Bara Magna, rozjaśniając niebo, co odwróciło uwagę Skrallów i pozwoliło Gelu uciec.

Kiedy Mata Nui przemienił większość Bara Magna w bujną, pokrytą roślinnością krainę po bitwie z Teridaxem, Wydmy Zdrady przestały istnieć.

Krajobraz

Teren składał się głównie z połaci wydm, poprzecinanych niewielkimi skałami, które można było wykorzystać jako punkty orientacyjne do przemierzania pustyni. Bezpośrednio na północ od wydm znajdowała się wioska Tesara i jej arena, obszar ten był też połączony z Białymi Górami Kwarcowymi. Rzeka Skrall stanowiła granicę między Wydmami Zdrady a Kanionem Strachu.

Pojawienia

Książki Komiksy

Przewodniki

Magazyny

Glatorian