FANDOM

Wyspa Tren Kroma
Tren Krom's island
Miejsce
Rezydenci Niezamieszkana
Populacja Zerowa
Położenie Na Południe Od Artakhi
Wyspa Tren Kroma (ang. Tren Krom's Island) to wyspa znajdująca się we Wszechświecie Matoran. Kiedyś zamieszkiwana przez potężną istotę - Tren Kroma.

Historia

Wyspa została stworzona przez Wielkie Istoty podczas konstruowania Wszechświata Matoran.

Krótko przed pierwszym przebudzeniem Wielkiego Ducha, nieznany Av-Matoranin poinformował Tren Kroma, że zostanie przeniesiony z Karda Nui do wyspy we Wszechświecie Matoran. Wielkie Istoty złączyły Tren Kroma fizycznie z wyspą, dając mu nad nią pełną kontrolę. Tren Krom zamieszkał w jaskini na wyspie.

Podczas ekspedycji zorganizowanej przez Bractwo Makuta by sprawdzić potęgę mocy Tren Kroma, Makuta Mutran dotarł do wyspy i napotkał potężną istotę. Później, kiedy umysły Mutrana i Tren Kroma złączyły się, Makuta stracił przytomność i obudził się na brzegu, znając sekret działania Wszechświata Matoran.

Później, Członek Zakonu Mata Nui, Trinuma, ukrył na wyspie broń, przeznaczoną dla Drużyny Brutaki. Miała im posłużyć do uwolnienia Miserixa. Brutaka i inni dotarli do wyspy, lecz zostali uwięzieni przez ogromny kamień, mierzący 200 stóp. W jaskini stanęli twarzą w twarz z Tren Kromem, który opowiedział im swoją historię i zabił Carapara. Pozwolił im odejść, stwierdzając, że ich świat jest tak zniszczony, że nie warto walczyć o jego ocalenie. Po zrealizowaniu Planu Teridaxa, Toa Nuva Lewa teleportował się na wyspę, dzięki Artakhce. Lewa próbował przekonać Tren Kroma, aby dołączył do sił oporu. Tren Krom, po rozpatrzenie sprawy, zgodził się. Przejął ciało Lewy, a Toa został uwięziony w ciele Tren Kroma. W końcu jednak, Tren Krom oddał ciało Lewie.

Po klęsce Teridaxa, został uwolniony z wyspy.

Krajobraz

Wyspa Tren Kroma, to nic jak sucha skała. Tren Krom mógł jednak manipulować nią, dla swoich własnych celów, tworząc mury lub zamykając jaskinię.

Pojawienia