FANDOM

"Siła stanowi prawo."
Animacje Online Vahki
Zadakh
Zadakh
Vahki
Przydzielone Metru Po-Metru
Narzędzia Buława Sugestii
Status Zniszczone
Wymowa Za-dak
Zadakhi były Vahki Po-Metru.

Historia

Zadakhi zostały, podobnie jak pozostałe typy Vahki, zaprojektowane i zbudowane przez Nuparu, by zastąpiły nieudane Kralhi w roli mechanicznych stróży prawa Metru Nui odpowiadających przed Turagą Dume.

Trzy oddziały Zadakhów zostały wezwane, gdy miasto zaatakował pojedynczy Rahkshi. Mimo zatrważającej przewagi liczebnej, robotom udało się jedynie przepędzić bestię.

Kilka Zadakhów chroniło Dume'a, gdy Nivawk przekazywał Turadze informacje o walce Nidhikiego oraz Krekki z trzema Toa Metru na pokładzie Sterowca.

Comic Zadakh

Zadakh strzegący Turagę Dume'a

Zadakhów użyto do strzeżenia więzienia Mrocznych Łowców. Toa Metru Vakama, Nokama i Matau napotkali armię Zadakhów podczas próby uratowania Lhikana i ich towarzyszy, którzy zostali tam uwięzieni. Toa zmierzyli się z Vahki przy pomocy hordy Kikanalo - podczas walki Nokama i jej wierzchowiec zrzucili sporą grupę Vahki z klifu, zaś Vakama i jego grupa Kikanalo pokonała roboty przy użyciu potężnego krzyku Rahi.

Gdy Teridax wchłonął energię generatora Koloseum podczas Wielkiego Kataklizmu, rozsyłając falę energetyczną po mieście, wiele Zadakhów zostało zniszczonych.

Później, gdy Visoraki przejęły Metru Nui, grupa czterech Zadakhów udała się do Ta-Metru. Choć pod ich jurysdykcję padało tylko Po-Metru, Zadakhi zdecydowały się poszerzyć swoje pole działania po wydarzeniach takich jak inwazja Visoraków, czy Wielki Kataklizm. Po drodze grupa Zadakhów napotkała Visoraków - trzy maszyny zostały szybko pokonane przez Boggaraka. Ostatni Vahki, przywódca oddziału, zamierzał uciec i wrócić do ulów Vahki, by poprosić o wsparcie, jednak został przypadkowo zniszczony przez Tahtoraka, który wędrował przez miasto.

Później wszystkie pozostałe Zadakhi zostały zniszczone przez roje Visoraków.

Cechy i umiejętności

Animation Zadakh

Zadakh w animacji

Zadakhi zostały idealnie dostosowane do otwartych przestrzeni, bowiem najszybciej poruszały się w prostej linii i źle radziły sobie ze zmianą kierunku. Ze wszystkich Vahki, Zadakhi najrzadziej używały swoich buław. Podczas gdy Bordakhi kochały pogoń, Zadakhi uwielbiały walkę i najprędzej pchały się do batalii. Zadakhi były również najsilniejszymi fizycznie Vahki. Ponieważ starcia z Matoranami nie przysparzały wyzwań, Vahki często ignorowały jakiekolwiek pogwałcenia prawa z ich strony i skupiały się raczej na problemach dotyczących Rahi, choć mogły zadziałać, jeśli uznały, że działania Matoran były wystarczająco poważne, albo jeśli otrzymały stosowny rozkaz.

Zadakhi, wraz z Rorzakhami, pełniły rolę strażników w magazynie Koloseum.

Bronie

Zadakhi były wyposażone w Buławę Sugestii oraz wbudowany w głowę Miotacz dysków Kanoka.

Informacje o zestawie

Set Vahki Zadakh

Zestaw Zadakha

Zadakh, wraz z pozostałymi pięcioma Vahki, został wydany w 2004 roku. Zestaw zawierał 33 części, wraz z Kanoka Po-Metru. Zadakh mógł zostać połączony z Bordakhiem oraz Keerakhiem, by zbudować Kraahu.

Artykuł o zestawie 8617 Zadakh na Legopedii.

Limitowana edycja zestawu została ponownie wydana w sklepach Target. Ta wersja zawierała Dysk Czasu zamiast zwykłego Kanoka oraz złotą Kanohi Vahi.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Animacje

Filmy

Gry wideo

Commercials

Zobacz też

Linki zewnętrzne