FANDOM

"Jedyne, co było pewne, to fakt, że był dynamiczną osobą, kimś, kto potrzebował wyładować gdzieś swoją energię. Musiał dostać jakąś misję, więc Tahu zdecydował się dać mu jedną, taką, która będzie wyzwaniem nawet dla jego mocy."
— Narrator, Poszukiwanie Przeszłych Dni
Zaria
Noimage
Matoranin
Klasa Fe-Matoranin
Tytuł/Praca Nieznana
Kanohi Nieznana
Noimage
Toa
Tytuł Toa Żelaza
Drużyna Nieznana
Kanohi Nieznana
Narzędzia Nieznana
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna
Wymowa Za-rja

Zaria jest Toa Żelaza wybranym do udziału w misji w celu znalezienia Wielkich Istot.

Biografia

Jako Fe-Matoranin, Zaria został przemieniony w Toa Żelaza. Później, gdy Bractwo Makuta sprzeciwiło się Wielkiemu Duchowi, wiele przyjaciół Zarii zostało wyśledzonych i zabitych przez Makuta, zostawiając Zarię jako jednego z nielicznych, którzy zdołali przetrwać to ludobójstwo. Zarii później udało się zabić jednego Makutę podczas walki, przez co naruszył zasadę Kodeksu Toa. To przykre doświadczenie wlokło się za nim przez całe życie, wywołało również plotkę, jakoby Zaria mordował wszystkich swoich wrogów.

Rządy Teridaxa

Zaria dołączył do rebelii zaraz po tym, jak Teridax przejął władzę we Wszechświecie Matoran. Opuścił wnętrze Robota Wielkiego Ducha po tym, jak Makuta został pokonany w bitwie na Bara Magna. Wraz z resztą mieszkańców Wszechświata Matoran, zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Spherus Magna

Onua, Tahu i Gali zwerbowali później Zarię, Orde i Chiarę do drużyny mającej za zadanie odnaleźć Wielkie Istoty, w celu spełnienia woli Mata Nui. Onua zaczął wyjaśniać szczegóły misji, ale Orde przeczytał jego myśli i dokończył wypowiedź za niego, irytując Chiarę, która odgryzła się, elektryzując jego siedzenie. Dwójka Toa została powstrzymana przed walką przez Zarię, który powalił ich na ziemię swoją mocą. Kiedy Chiara i Orde wspomnieli, że nie znają oni terenów, do których mieli wyruszyć, zjawił się Gelu i wyjaśnił, że będzie on ich przewodnikiem w podróży.

Podczas poszukiwań, drużyna wpadła w pułapkę zastawioną przez Voroxów na Bota Magna. Chiara uwolniła swoich kompanów z sieci, w której byli uwięzieni, ale Voroxowie użyli swoich broni i wzięli drużynę do niewoli. Trójkę Toa i Glatorianina zabrano na skraj lasu, gdzie Voroxowie wypuścili ich, z zamiarem zorganizowania na nich polowania. Zaria obmyślił plan zasadzki na Voroxów i schował się wraz z Chiarą, podczas gdy Orde i Gelu zwabili do nich polującą grupę. Jednakże, Kabrua wyjawił, że zna sposób na odcięcie Toa dostępu do ich mocy żywiołów, niwecząc plan. Dwójka Voroxów pozostała przy Chiarze i Zarii, pilnując, by ci nie użyli swoich mocy, podczas gdy Kabrua i pozostali kontynuowali polowanie na Orde i Gelu.

Cechy i umiejętności

Jako Toa Żelaza, Zaria posiada zdolność tworzenia, absorbowania, i/lub kontrolowania metalicznego Protodermis. Zaria jest nękany wspomnieniem złamania Kodeksu Toa i potrzebuje misji, by wykorzystać swoje moce do dobrych celów.

Pojawienia