FANDOM

Uwaga, Zastępca Botara nie jest oficjalną nazwą.
"Toa skinęła głową i złoty wojownik zniknął. Wrócił sekundę później z resztą Toa Hagah."
— Narrator, Mieszkańcy Mroku
Zastępca Botara
Noimage
Zakon Mata Nui
Maska Żadna
Moce Teleportacja, więzy energii, ochrona przed mentalnymi atakami
Narzędzia Nieznane
Status Żywy

Zastępca Botara w Zakonie Mata Nui jest tej samej rasy co Botar i służy na tym samym stanowisku.

Biografia

Po śmierci Botara, agenta i egzekutora prawa Zakonu Mata Nui, organizacja poszukiwała zastępcy dla niego, i zatrudniła członka jego gatunku, by im pomógł. Zastępca zaczął wykonując podobne zadania, w tym teleportację złych istot do Otchłani.

Zastępca Botara wziął Krakuę do regionu Voya Nui, by ściągnąć Axonna do ich wojny. Po przybyciu, stanęli przed obliczem Axonna, który ich zaatakował i obalił zastępcę Botara. Krakule udało się przekonać Axonna, że są z Zakonu, a Zastępca Botara wstał i teleportował ich wszystkich do fortecy na Daxii.

Później zastępca przeniósł Karzhniego i Roodakę, którzy zostali tymczasowo przytrzymani na Daxii, do niedawno naprawionej Otchłani za ich niewybaczalne zbrodnie.

Helryx wraz z zastępcą, czterorękim członkiem i ujętym Zaktanem, udała się na Xię, aby zwerbować Toa Hagah. Pojawili się na okręcie flagowym armady Mrocznych Łowców, gdzie Helryx uzgodniła z The Shadowed One ich sojusz. Zastępca Botara szybko przeniósł się na wyspę, zabrał Toa Hagah i zaprowadził ich na statek, gdzie Helryx zakończyła dyskusja z The Shadowed One. Teleportował również Toa Hagah do Metru Nui, wraz z Zaktanem, po wyjaśnieniu ich misji przez Helryx. Zastępca zaczął pomagać w wojennych działaniach Zakonu, choć ostatecznie przegrali, gdy Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem Matoran.

Po klęsce i śmierci Teridaxa, zastępca Botara wyemigrował z Wszechświata Matoran na odbudowaną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Jako członek gatunku Botara, jego zastępca posiada zdolność teleportacji istot i przedmiotów, w tym samego siebie, tam, gdzie chce się udać. Posiada również zdolność tworzenia więzów energii w celu związania swoich przeciwników. Jego umysł jest chroniony przed mentalnymi atakami.

Jest wysoki i szczupły, ubrany w złotą zbroję.

Pojawienia