FANDOM

"Plaża była niewzruszona... Biały piasek wyglądał tak, jakby nikt nigdy nie postawił na nim stopy."
— Narrator, Podróż Strachu
Zatoka Naho
Lake Naho
Miejsce
Położenie Mata Nui (Ga-Wahi)
Status Zniszczona
Zatoka Naho, nazywana również Jeziorem Naho lub Zatoką Gali, była dużym zbiornikiem wodnym w Ga-Wahi zlokalizowanym na północnym wschodzie Mata Nui.

Historia

CGI Gali Mata

Gali Mata pływająca w wodach Zatoki Naho

Zatoka Naho powstała, gdy system kamuflażu robota Wielkiego Ducha Mata Nui został przypadkowo aktywowany podczas Wielkiego Kataklizmu, tworząc wyspę Mata Nui. Jedna z dwóch Dziur Słonecznych, które oświetlały Metru Nui, znalazła się pod zatoką.

Zatoka została nazwana przez Toa Metru ku pamięci zmarłej Toa Mangai Naho. Gdy Toa zakończyli pomyślnie Wielki Ratunek, przenieśli uśpioną populację Metru Nui na plażę Naho na wyspie Mata Nui, aby uciec Makucie Teridaxowi. Turaga Nokama następnie nadzorowała budowę pływającej wioski Ga-Koro, zbudowanej z elementów sterowców, którymi Toa przetransportowali Matoran. Jakiś czas później Matoranie wyrzeźbili nad Wodospadem Naho statuę w kształcie Kanohi Kaukau na cześć nadejścia Toa Gali

Jezioro Naho było często patrolowane przez Ga-Matorankę Macku podczas Wielkiej Wojny z powodu niebezpiecznych Rahi wysyłanych przez Teridaxa, aby terroryzować wioskę Ga-Koro. Któregoś dnia, ogromna kałamarnica napadła łódkę przemierzających zatokę Ga-Matoranek, ale Amaya zdołała przepędzić stworzenie. Ga-Matoranka Pelagia oferowała przewóz promem do dowolnej części zatoki w zamian za jednego widgeta.

Po nadejściu Toa Mata, zainfekowana Tarakava zaatakowała Ga-Koro, więżąc jej mieszkanki w jednej z chat i zanurzając ją w wodach Naho. Av-Matoranin Takua znalazł później brakujący element pompy, która wynurzyła chatę na powierzchnię.

BtG Gali Nuva Screenshot 1

Gali Nuva w Zatoce Naho

W końcowych dniach inwazji rojów Bohrok, Zatoka Naho stała się polem bitwy z Pahrakami próbującymi dotrzeć do Ga-Koro, w którym przebywały Ga-Matoranki oraz Po-Matoranie ewakuowani z Po-Koro. Aby dostać się do osady, Bohroki zniszczyły rzeźbę nad Wodospadem Naho. Po pokonaniu rojów, Krana Bohroków zostały umieszczone w dole wykopanym na tutejszej plaży.

Kiedy Bohrok-Kal ukradły Symbol Nuva Gali, Turaga Nokama zabrała ją do podwodnej jaskini na dnie Zatoki Naho. Tam zamknęła Toa w grocie, żeby ta mogła nauczyć się lekcji i uspokoić samą siebie, a także odnaleźć Kanohi Nuva. Gali odkryła żłobienia naskalne przedstawiające Toa Metru i w jednym z nich rozpoznała prawie Nokamę, postanowiła jednak kontynuować szukanie Kanohi. Nagle zobaczyła coś, co wzięła za świecące ryby, lecz w rzeczywistości były to ślepia ogromnej kałamarnicy. Kałamarnica ruszyła ku niej, lecz Gali udało się znaleźć i odzyskać Kakamę Nuva, po czym użyła jej mocy, by uciec zwierzęciu.

Podczas Turnieju Kolhii, Ga-Matoranka Hahli, Czempionka Kolhii z Ga-Koro, udała się razem z Pelagią w miejsce o wyznaczonych wcześniej koordynatach C7, aby ścigać się z Takea i posiąść Szybkość, jedną z Umiejętności Kolhii. W Zatoce Naho mieściła się także Świątynia Czystości (jej koordynaty to G6). Hahli udała się tam, żeby zdobyć Kryształ Czystości.

Lake Naho II

Zatoka z lotu ptaka

Zatoka została później zniszczona, kiedy Toa Nuva na nowo obudzili roje Bohrok, aby oczyścić wyspę na przebudzenie Wielkiego Ducha. Wody zatoki połączyły się z oceanem Aqua Magna odbudowanej planety Spherus Magna.

Krajobraz

W Zatoce Naho znajdowały się Ga-Koro, Ga-Kini i Ga-Suva, a także kilka podwodnych jaskiń. Jedna z nich była połączona z tunelem do Metru Nui użytym przez Toa Metru podczas ich pierwszej podróży na Mata Nui, jednak przejście zostało zasypane, aby zatrzymać roboty Vahki. Do zatoki wpadał także Wodospad Naho, nad którym wyrzeźbiono wielką Kanohi Kaukau, później Kaukau Nuva.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Kroniki

Opowiadania

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo