FANDOM

Zemya
Zemya
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Sprzedawca
Maska Hau
Status Aktywny
Miejsce pobytu Spherus Magna

Zemya to Onu-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Nie wiadomo zbyt wiele o życiu Zemyi na Metru Nui. Wiadomo, że został, jak wszyscy inni Matoranie, porwany przez Vahki i umieszczony w Kapsułniku. Później, podobnie jak resztę Matoran, uratowali go Toa Metru.

Mata Nui

Zemya został przebudzony przez Turaga i zamieszkał w Onu-Koro, którego pomagał zbudować z części statków, którymi Toa Metru dotarli na wyspę. Był przewodniczącym Gildii Kupieckiej. Zdenerwował się, kiedy wszystko wskazywało na to, że Onu-Koro jest odcięte od reszty wyspy, jeśli chodzi o handel. Na szczęście dzięki Takule kłopoty wkrótce się skończyły.

Zemya1

Zemya podczas rozmowy z Whenuą

On i reszta Onu-Matoran zostali ewakuowani do jaskiń podczas zatopienia ich wioski przez Gahloki. Po tym, jak Toa Nuva pokonali Bohrok-Kal wraz z innymi Matoranami z wyspy Mata Nui został przebudowany i założył maleńki sklepik, w którym sprzedawał towar dla innych Onu-Matoranie lub dla podróżników, jak np. Hahli.

Po ataku Rahkshi na Onu-Koro, ewakuował się z wioski.

Powrót do Metru Nui

Następnie Zemya przeniósł swój sklepik na Metru Nui, kiedy nadeszła pora, żeby wrócić na ojczystą wyspę. Tam odbudowywał miasto, aż do momentu odnalezienia Włóczni Artakhi.

Spherus Magna

Po pokonaniu Makuty Teridaxa, Zemya zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Ciekawostki

  • W słowiańskich językach, "zemya" oznacza ziemię.

Pojawienia