FANDOM

"Widok Zivona to dobry znak, że czas udać się gdzie indziej."
Rahaga Norik, Bestie Rahi
Zivon
Rahi Zivon
Rahi
Status Żywy
Moc Ogłuszający, oślepiający, odbierający mowę i paraliżujący Rhotuka
Lokalizacja Obszar Mroku

Zivon to Rahi wyglądem podobny do skorpiona, który żyje w Obszarze Mroku i żywi się Visorakami.

Historia

Jedyny znany Zivon został stworzony przez Bractwo Makuta i umieszczony w Obszarze Mroku.

Zivon został wezwany przez Sidoraka do ruin Metru Nui na krótko po Wielkim Kataklizmie, aby pozbyć się Toa Hordika raz na zawsze. Na drodze monstrum stanęli jednak smok Tahtorak i zmiennokształtna Rahi Krahka. Tahtorak zaatakował Zivona, kiedy ten zaszarżował na Vakamę i rzucił skorpiona na Sidoraka, Nuju, Whenuę i Nokamę, udało im się jednak w porę odskoczyć. Kiedy Kahgarak wystrzelił swoją sieć Rhotuka w Tahtoraka, Krahka rzuciła się na Zivona i pchnęła go tak, że wszystkie trzy Rahi wylądowały w Obszarze Mroku, do którego portal został otwarty przez Rhotuka Kahgaraka.

Cechy i umiejętności

Alt 21 modelalt image

Grafika promocyjna Zivona

Możliwy do przyzwania jedynie przez Rhotuka Kahgaraka, skorpion Zivon mierzy 9 metrów wysokości i budzi postrach swoim wyglądem. Posiada potężne żuwaczki, twardą skorupę, dwie pary wielkich szczypiec i cztery miotacze sieci Rhotuka, które oślepiają, ogłuszają, paraliżują i odbierają mowę. Zivon ma także sześć odnóży, mogących strzelać sieciami unieruchomiającymi wrogów i ogon z żądłem, choć ten później został wyrwany w walce przez Tahtoraka. Głowa Rahi przypomina Visoraka, podczas gdy szczypce i ogon są podobne do tych, które posiadają Nui-Jaga.

Zivon był przyzywany kiedy tylko horda Visoraków potrzebowała potężnej siły do pomocy. Skorpion brał udział w walce wyłącznie po to, żeby ochronić swoje źródło pożywienia - Visoraki. Jeśli Zivon jest zmuszony do walki z czymś, co dorównuje mu rozmiarem, unieruchamia przeciwnika szczypcami i zaczyna go żądlić. Po wygranej, Zivon pożera wszystkie sprzymierzone Visoraki, przez co pająki nienawidzą i śmiertelnie się go boją.

Ogień i dym mogą czasami odstraszyć, lecz nie pokonać, tego Rahi.

Informacje o zestawie

Zivona można zbudować łącząc wszystkie średnie zestawy Visoraków. Instrukcja modelu ukazała się w magazynie LEGO BrickMaster w 2005 roku.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Linki zewnętrzne